EMLAK BEYANNAMESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR LİSTESİ
 

           Vatandaşın Belediyeye Doğrudan Başvurması Durumunda İstenen Belgeler Listesi:

  1. Tapu sahibinin nüfus cüzdanı

  2. Tapu sahibinin adresi

  3. Tapu sahibinin telefon numarası

  4. Tapu fotokopisi

           Vatandaşın Belediyeye başka Bir Şehirden Başvurması Durumunda Gerekli Evrak ve İşlemler Listesi:

  1. Herhangi bir Belediyeden bina, arsa ya da arazi beyannamesi boş formu alınarak;

  2. Vatandaşın binası varsa, bina beyannamesi formunu doldurmalı,

  3. Vatandaşın arsası varsa, arsa beyannamesi formunu doldurmalı,

  4. Vatandaşın arazisi varsa, arazi beyannamesi formunu doldurmalı.

  5. Doldurulan beyanname, hangi Belediye sınırları içinde ise o Belediyeye posta ile gönderilmeli

  6. Belediyeye gönderilen beyanname için tahakkuk fişi kesilerek posta çeki hesap numarası ile birlikte ilgilisine gönderilmeli

  7. İlgili kişi kesilen tahakkuk fişine göre, Belediyenin hesap numarasına parayı yatırmalıdır.

           Not 1: 4 yılda bir Genel Beyanname dönemi olup bu dönemde tüm taşınmaz sahipleri Beyanname vermek zorundadır. 2002 yılı Genel Beyanname Dönemidir.

           Not 2: Yukarıdaki belge ve formlar Yenimahalle Belediyesinden alınmıştır. Diğer belediyelerde uygulama farklılıkları olabilir.

 

           ÇEVRE TEMİZLİK VERGİSİ İÇİN GEREKLİ BELGELER LİSTESİ

           İlk Başvuruda İstenen Belgeler Listesi:

  1. Konutlarda tapu fotokopisi ( ev sahipleri için)

  2. Kira kontratı (kiracılardan)

  3. Çevre Temizlik Vergisi Bildirim Formunun doldurulması gerekmektedir.

           Değişikliklerde:

  1. Kiracıların adres değişikliğinde yeni kira kontratları ve bir dilekçe

  2. Ev sahipleri evi sattıklarında satış dilekçesi vermesi gerekmektedir.

           İşyerleri İçin:

  1. Maliye Vergi Levhası

  2. Ticaret Sicil Gazetesi

  3. Çevre Temizlik Vergisi Bildirim formunun doldurulması gerekmektedir.